Direktlänk till inlägg 10 januari 2012

Vill gärna uppmuntra dig att leva ditt liv. Vara rädd om det.

Av Ulrika - 10 januari 2012 17:00

Känns lite som om min blogg lever sitt eget liv.

Ja det här med att jag skriver texten innan den läggs ut.


Och så misslyckas jag. Lägger ut när det inte ska va,

och ja... "Skriver innan jag känner för det".

Vill så gärna att det ska vara värdefullt för dig,

uppmuntra dig... men jag tror att jag själv i alla fall

mest passar "live". Alltså att jag skriver när jag  
känner och får tillfälle.



Men sången åtta (eller sju) kanske jag ska
ta med så gott det går? Någon kanske har vana 
med internet tidigt och kan få höra en sång? 
En liten hälsning.


"Leva sitt eget liv". Visst kan det ibland kännas 
som att där borta händer det. Där är livet. 

Kom att tänka på det nu med bloggen.
Att den gör lite som den vill.


Men älskade fina du! Och jag får jag också tänka på.    
Vi kan väl tillsammans med Gud tänka på våra liv?!
Goda liv. Värda att levas. Levas nu. Vara nu.


Inte bara hänga med på måfå. Du spelar roll. Jag spelar roll.
Där vi är.  

 
 
Cece

Cece

11 januari 2012 00:02

Du spelar roll och dina ord är viktiga! Finner mig alltid lite mer uppmuntrad när jag lämnar din sida än när jag först tittade in. Det är nog därför som jag fortsätter att komma tillbaka till dig dag efter dag. Funderade för ett tag sedan hur länge jag följt dig eller vem som hittade vem... Spelar kanske inte någon roll egentligen. Vi finns här nu och det är det som är det viktiga. Önskar dig och de dina en riktigt god och välsignad fortsättning inför det nya året. Kramar om!

http://minaalldelesegnatankar.blogspot.com

Ulrika

11 januari 2012 15:50

*ler* Nej vet inte hittandet eller hur länge sen det var, men ja... vi finns. Önskar dig detsamma att det ska vara ett gott och fint år. Ett år med Gud. Tack för det du delar med dig av. Kramar tillbaka!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika - Onsdag 24 april 15:54

Hej!   Jag skrev ju en bok. Lite godis - en andaktsbok från mig till dig. En jättefin bok. En bok värd att äga. Har nu under ett halvår sålt den via https://www.litenupplaga.se/ men efter fredag 26/4 kommer den troligen inte finnas där längre.  ...

Av Ulrika - Tisdag 2 april 16:45

Idag läste jag en text i Femte Mosebok. Där fick vi läsa om att  Mose inte fick se det utlovade landet. Han fick inte se det som han så länge kämpat för.   Visst känns det ganska sorgligt att läsa texten, men på samma gång beskriver den lite ...

Av Ulrika - Måndag 1 april 15:13

Ja, jag vet att jag inte skriver här så ofta. Dels beror det ju på  arbetet med boken Lite godis en andaktsbok från mig till dig.    Den har funnits ett tag nu. När april är slut kan den inte köpas via nätet längre. Om du skulle köpa den bör...

Av Ulrika - 22 december 2023 13:56

Hej ni bästa!   Sist jag var här berättade jag om att texten fanns, men nu började arbetet med att sätta ihop.   Recito hjälpte mig i arbetet och den färdiga boken har funnits ett tag. Nu vill jag gärna visa för er. Kanske finns det någon ...

Av Ulrika - 10 juni 2023 17:25


    Ja den bilden kunde jag ta igår. Den visar på hur många ord jag skrivit.   Nu börjar arbetet med att sätta ihop dem till en bok.   Spännande. Roligt. Nervöst. ...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards