Alla inlägg under maj 2023

Av Ulrika - 19 maj 2023 10:44

Hej du fina och bästa!

 

Vi börjar med kategorin känslor och tanken överväldigad...

 

Ja en del känner jag mig så. Skriver typ aldrig här längre, det vet du. 

 

Ändå kommer besökare. Fina bästa.

 

Vet du?! Jag önskar dig gärna sådana känslor. Särskilt vad gäller Gud.

 

Fastän vi gör typ ingenting älskar Han oss och vill uppmuntra.

Varje dag.

 

Sen går vi till boken.  Anledningen till att jag inte skriver här särskilt

 ofta är att jag skriver och skriver på det som eventuellt blir min nästa bok. 

Jag har hittills skrivit över 67 000 ord. Meddelar när den finns klar.

Om den kommer.

 

Just nu finns boken "Den senaste boken - den som växer" att köpa.

Det finns numera bara sex böcker kvar.

 

Senast fick du en text som handlar om att vända det onda till

något gott.

 

Idag? Du får den sidan som kom upp när jag öppnade

boken på datorn. Du kommer in i ett sammanhang där

jag mötte sladdar i min vardag. Sladdar som skulle göra

det lite svårt för mig att gå.

 


- Förvänta dig att Jesus tar bort sladden

 


Du kommer aldrig någonsin att lämnas ensam om du

möter sladdar och hinder i ditt liv.

 


När Jesus nämnde «sladden» fortsatte Han sedan så här i versen:

 

Jag har kommit för att de ska ha liv, och liv i överflöd.

Joh 10:10b

 

Du kommer helt enkelt att, tillsammans med Gud,

kunna få klara sladdarna.

 


Låt Honom ta bort. Låt Gud ge dig ett nytt sätt att se.

Det är en hjälp för dig när du växer.

 

Micke, min man, såg förresten som jag, då när jag såg sladden.

Han tog undan den. Jag kunde gå.

 


Jag önskar för dig att låta Gud vara med i ditt liv.

Att du skulle låta Honom ta bort sladden.

Att du skulle lita på att Han gör det.

Förvänta dig att Han gör det. Du ska ju få växa.

Det är Guds tanke.

 

Men i allt detta vinner vi en överväldigande seger genom honom som har älskat oss. För jag är viss om att varken död eller liv, varken änglar eller furstar, varken något som nu är eller något som ska komma, varken makter, höjd eller djup eller något annat skapat ska kunna skilja oss från Guds kärlek i Kristus Jesus, vår Herre.

Rom 8:37-39

 

Till slut kommer fredagsreflektionen...

Eller ja... Det finns redan mycket här.

Vill inte störa mer.

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards