Alla inlägg den 15 januari 2012

Av Ulrika - 15 januari 2012 14:00

 


Livets källa är rubriken idag när man går efter kyrkoårets texter.

Livets källa. Då tänker jag på Jesus. Han är vår källa. Din källa när du vill.


Mysingen konstaterade igår när vi skulle åka med bilen, med Tiny,
att trots att han är liten dricker han mycket bensin. Inte bensinsnål. 


I alla fall...    Du och jag må tycka att vi är små och betydelselösa   
Men vi har lika mycket rätt ändå. Du har rätt. Jag har rätt.
Vi har rätt att vara de människor vi är. Rätt att komma till Jesus och
be om kraft att orka.


 


Hungrig kommer till dig för jag vet du mättar mig
mmm
torr och törstig men din kärleksström, den sinar ej


Så jag öppnar mig, väntar här på dig
Jag faller ner på knä, inför dig som jag är
Jesus, du är mitt hjärtas levebröd


Åhåhåååh


Nu beskyndar till dig för du är en öppen famn
Mitt i oron rör du mig som ingen annan kan


Så jag öppnar mig, väntar här på dig
Jag faller ner på knä, inför dig som jag är
Jesus, du är mitt hjärtas levebröd


Ikväll börjar radion också! Perti är där. Lyssna på radio Norrköping

18.00-21 om du har tillfälle.

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards