Direktlänk till inlägg 19 januari 2022

Jesus vill gästa ditt hem. Mitt hem.

Av Ulrika - 19 januari 2022 17:00

Hej du fina och du bästa!

 

När jag skrev min bok... Den senaste boken - den som växer ...

Hade jag en del texter som till slut inte fick komma med.

Det var viktiga texter, men jag fick för mig att de inte fick plats.

Kanske ka lite hamna här istället? Läs om du vill. Jag tror bakgrunden

var att jag funderade över en bit av blomman som skulle heta Allan -

lugn och harmonisk.



"Mina tankar förs till Sackeus. Det står om honom i Lukas 19.

Han ville se vem Jesus var men kunde inte för folkets skull, eftersom

han var liten till växten. Då sprang han i förväg och klättrade upp i ett

mullbärsfikonträd för att se Honom, eftersom Jesus skulle komma den vägen.
Lukas 19:3-4

Ser du att Sackeus inte ville göra väsen av sig, men han ville verkligen

försöka se Jesus. Kan inte riktigt tänka att det där att klättra upp i träd var

lugnt och harmoniskt. Det var i alla fall ett försök att se. Se på avstånd.

Trodde han.

När Jesus kom till det stället, såg Han upp och sade till honom:

"Sackeus, skynda dig ner, för i dag måste jag gästa ditt hem."

Lukas 19:5

WOW! Jesus visste platsen. Jesus visste till och med namnet.

Nu låtsas vi lite att du är den där Allan. Allan som är viktig i att vara lugn, men

Men kanske har du inte förstått än, kanske har inte jag förstått,

att Jesus har sett platsen. Jesus vet namnet. Jesus vill gästa ditt hem.

Mitt hem. Vad är vårt svar då?"

 

Kanske var den texten till dig. Av en händelse tittade du in här.

Du hade nog aldrig velat köpa min bok. Då fick du tillgång till

det som aldrig blev publicerat.

 

Till dig, du som trots allt vill stötta mig, kan klicka här, så kommer

du till boken:

 

https://www.litenupplaga.se/2087

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika - Tisdag 2 april 16:45

Idag läste jag en text i Femte Mosebok. Där fick vi läsa om att  Mose inte fick se det utlovade landet. Han fick inte se det som han så länge kämpat för.   Visst känns det ganska sorgligt att läsa texten, men på samma gång beskriver den lite ...

Av Ulrika - Måndag 1 april 15:13

Ja, jag vet att jag inte skriver här så ofta. Dels beror det ju på  arbetet med boken Lite godis en andaktsbok från mig till dig.    Den har funnits ett tag nu. När april är slut kan den inte köpas via nätet längre. Om du skulle köpa den bör...

Av Ulrika - 22 december 2023 13:56

Hej ni bästa!   Sist jag var här berättade jag om att texten fanns, men nu började arbetet med att sätta ihop.   Recito hjälpte mig i arbetet och den färdiga boken har funnits ett tag. Nu vill jag gärna visa för er. Kanske finns det någon ...

Av Ulrika - 10 juni 2023 17:25


    Ja den bilden kunde jag ta igår. Den visar på hur många ord jag skrivit.   Nu börjar arbetet med att sätta ihop dem till en bok.   Spännande. Roligt. Nervöst. ...

Av Ulrika - 19 maj 2023 10:44

Hej du fina och bästa!   Vi börjar med kategorin känslor och tanken överväldigad...   Ja en del känner jag mig så. Skriver typ aldrig här längre, det vet du.    Ändå kommer besökare. Fina bästa.   Vet du?! Jag önskar dig gärna sådan...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards