Alla inlägg under november 2021

Av Ulrika - 26 november 2021 16:48

Hej du fina!

 

Jag har haft tanken att klockan 17, måndag, onsdag och fredag

ska det komma en hälsning från mig. Tre små gånger.

 

Du vet redan att jag misslyckats att klara detta. Kanske

går det idag?

 

Tog ett Bibelord.


Eftersom vi har ett rike som ingen kan förstöra, bör vi glädja Gud genom

att tjäna honom med tacksamhet och göra hans vilja med helig fruktan och med respekt.
Hebreerbrevet 12:28

 

Bibelordet kan nästan också hänga ihop med en reflektion. Vi behöver bli bättre på

att möta varandra med respekt. Du behöver också möta Gud med respekt.

 

Det sista eller kanske snarare är att du behöver möta dig själv med respekt.

Du är värd det. Se på dig själv med den kärlek och respekt som Gud ser.

Han älskar dig.

 

Kram från Ulrika

Av Ulrika - 20 november 2021 11:21

Hej du fina!


Igår skulle jag haft min fredagsreflektion...Det skulle ju fungera

tänkte jag, eftersom det inte var förrän klockan 17 den skulle upp...

 

Jag glömde.

 

Verkar som om jag nästan helt och hållet lämnat bloggen nu.

Det gör lite ont, men kanske är det ett naturligt steg.

 

Ibland kommer jag ändå säkert titta in här så jag inte glömmer

hur man gör.

 

Dessutom kommer jag trolige berätta när boken finns att köpa.

 

Kram från Ulrika

 

 

Av Ulrika - 17 november 2021 17:00

 Hej du fina!

 

Förra veckan läste vi om att bära frukt och om att vara uthållig.

Jag läser fortfarande i Lukas. På tisdagen, igår, var det en liten del

som talade särskilt. Det står om att Jesus drar sig undan. Det betyder

så mycket att du och jag vet att vi får dra oss undan. Du behöver inte

alltid vara i centrum hela tiden. Du har rätt att dra dig undan.

 

Det som talade särskilt till mig var att Jesus drog sig undan och

lärjungarna var med Honom.

 

En gång när Jesus hade dragit sig undan för att be och lärjungarna var med honom,

Lukas 9:18a


Tänk när du och jag förstår och vet att vi får dra oss undan

tillsammans med Jesus.

 

Kram från Ulrika

Av Ulrika - 15 november 2021 17:00

Hej du fina!

Brukar du läsa Bibeln? Lite då och då eller kanske varje dag?

Du är värd att göra det varje dag. Jag tror att både du och jag

kan få må bra av att läsa i Guds ord.

 

Psalm 119 finns i Bibeln. Jag tror att det skulle kunna vara ett av de

längsta kapitlen. 176 verser. Överskriften är: Den troendes tröst i

Herrens ord


Ja, jag tror vi kan finna mycket av tröst i Guds ord. Önskar att vi ännu

mer skulle ta vara på skatten som finns där.

 

Idag läste jag i vers 143. I min nöd och ångest får jag tröst av dina befallningar.

Psalm 119:143

 

Det är så, jag är säker.Vi får tröst även i det som kanske tycks nej och tråkigt.

Ett nej betyder att någon finns där och är rädd om. Gud älskar och Han kommer

ALLTID att vara rädd om. Alltid bry sig om.

 

Börja, eller kanske fortsätt, att läsa Bibeln.

 

Kram från Ulrika

 


På onsdag kanske det kommer en ny liten fundering från mig. Ca kl 17

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Ulrika - 12 november 2021 17:00

Hej du fina!

 

Nu är jag i en period då jag upptäcker min blogg på nytt. Hade något som hette fredagsreflektion...

Så skriver jag lite redan nu på söndagen i veckan innan...

 

Det kan nog förresten vara lite typiskt oss människor. Vill alltid försöka ordna så mycket innan.

 

Tänk om vi bara skulle låta oss vara. Låta det bli som det blir. Vila i att Gud har kontrollen.

Vi behöver inte ordna så mycket innan.

 

Kram från Ulrika

Av Ulrika - 10 november 2021 17:00

Hej!

 

Nu kommer du mitt in i Bibelläsningen. Jag läser korta avsnitt. Du får ännu kortare. En enda vers. Det är från översättning Folkbibeln. Jesus har precis berättat om hur det där med sådd fungerar. Så här säger Han om det som föll i god jord.

 

Men det som föll i god jord är de som hör ordet och tar vara på det i ett gott och uppriktigt hjärta och uthålligt bär frukt.

Lukas 8:15

 


Jag tror att vi är flera som längtar och lever efter att ta vara på Guds ord. Höra det och ta vara på. Då bär det frukt. Jag lägger också märke till att Jesus talar om uthållighet. Jag tror att jag är en av dem som behöver tänka på uthållighet.

 

Jesus - jag ber om att vi ska kunna få vara uppriktiga och uthålliga inför Dig.

 


Tack att du som människa finns. Önskar att din dag har varit bra. Önskar dig vara uthållig inför Gud. Frukten kommer. Amen.

 

 

Av Ulrika - 8 november 2021 17:00

Jag hade verkligen en hel hög med kategorier. Inför idag valde jag den som

handlar om att du är värdefull.

 

Kanske en av mina viktigaste kategorier. Det räcker att se på bilder på TV

eller något annat ställe, så blir det nästan underförstått att man behöver vara

på ett särskilt sätt för att räknas, för att duga.

 

Kanske är det bara jag som får den uppfattningen. Hoppas det.

 

Om det kanske finns någon annan som kan känna på samma sätt...

Lyssna då noga nu. Läs. Jag ska också.

 

Du är älskad. Det finns ingen annan som du. Gud har en särskild tanke för just dig.

 

Kram från Ulrika

Av Ulrika - 7 november 2021 15:25

Hej!   

 

Senaste gången som jag skrev här var tydligen 26:e september... Nu har det redan hunnit bli november.

 

Jag önskar och hoppas och tänker att du mår bra. Du är alltid värd att må bra.

 

Nu har det äntligen hänt. Jag har skickat mitt manus och jag vet att en dag står boken klar.

Din och min bok. Jag hoppas så klart att du skulle vara en av köparna.

 

Jag skrev mycket. Jag har sparat ord i en kategori. Alltså dem som jag inte lät komma med.

Ja, jag sa om mig själv på slutet att jag var ganska hård mot mig själv. Alla tankar fick liksom

inte komma med.

 

Jag hoppas det är de finaste som kom med. De övriga kanske på något sätt kan få komma

med här. De blev ju inte skrivna förgäves då. Ingen människa ska behöva se sig själv

som förgäves.

 

Var och en av oss är älskade och viktiga.

 

Får se om jag vågar mig på att skriva lite här. Små texter till dig.

Tankar till dig.

 

Skriv gärna en kommentar ibland. Ska bättra mig på att kolla.

 

Kram från Ulrika

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards