Direktlänk till inlägg 8 december 2022

En av texterna från min bok

Av Ulrika - 8 december 2022 16:55

Hej!

 

Här delar jag en text ur min bok. Beställs genom att skicka ett mail till densenasteboken@migust.se

78 sidor. Kostnad 220 kronor. 

 

Jag är ganska personlig i boken. Önskar att du genom att läsa denna text minns att du behöver vara en människa som vänder det onda till något gott. Välj att göra det. 

 

 

-Välj att vända det onda till något gott

 

Jag har verkligen en jättejobbig blåsa. Varje morgon är likadan.

Om och om igen tvingas jag gå in på toaletten. Det är som snö på

det som växer. En sladd som kommit i vägen. Ett hinder.

 

Tänk om du har drabbats av något i ditt liv som bara vill dig illa?

Den där snön som kom när du börjat växa. De där sladdarna.Tiden av paket.

Det finns där och det känns ofta som om du inte kan göra något åt det.

 

Kanske känner du igen dig. Det är inte meningen att du ska leta och gräva upp det.

Då kan det bli sorg istället. Det är inte min mening. Däremot. Kanske kan du få

vara med och vända det onda till något gott? Välj att göra det. Du är värd det.

 

Angående min blåsa ska jag inte längre beklaga mig. Istället ska jag ta vara på stunden.

Gärna be. Be till och prata med Gud som känner mig. Gud känner även dig. Han vet vår vardag.

Tänk om du skulle, så som det fungerar, försöka att vända det som kanske kastats mot dig

i tanke illa, till något gott istället. Välj att göra det. Du är värd att vända det onda till något gott.

Jag tror att du växer när du gör något sådant.

 

Vi ska även läsa om Josef. Det var verkligen mycket ont som hade kastats mot honom.

Här var det till och med så nära så att snön kom från hans bröder. Jag vet inte om du

upplevt hur de som är nära har börjat göra dig illa? Det är som om de kastat snö på dig.

Det har gjort så ont.

 

Kan du då försöka att med mig se längre? Det kan vara svårt, jag förstår,

men kanske du rentav växer av det? Det är, tänker jag, ett beslut du tar.

«Ja, det här har kastats mot mig, men jag väljer att vända det till något gott istället.»

Jag vill göra det. Kanske ska vi lova oss själva att göra? Det kan komma att få bli

något gott mitt i allt det svåra.

 

Det bästa av allt. När du hamnat i situation snö, varifrån den än kommer,

så är du är inte ensam. Du behöver inte klara själv. Gud finns alltid med dig.

Han är på din sida.

 

Ni menade ont mot mig, men Gud har menat något gott genom det,

för att bevara många människor vid liv.
1 Mos 50:20

 


 

 
 
Catharina

Catharina

6 februari 2023 17:40

Att finna Gud är något av det bästa som har hänt mig. Hoppas du mår bra, och jag har en kristen bokblogg som heter bokprinsessan. Välkommen och kram. Jag sitter i rullstol och är förlamad i armar och ben. Ha det bra och kram från Catharina

http://bokprinsessan.bloggplatsen.se

Ulrika

18 maj 2023 20:35

Förlåt att det dröjt med svar. Skäms. Inte inne här så ofta längre.

Kram ❤️

 
Ingen bild

Ulrika

Måndag 1 april 18:36

Tänker ofta på det där att vända det onda till något gott. ❤️

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika - Onsdag 24 april 15:54

Hej!   Jag skrev ju en bok. Lite godis - en andaktsbok från mig till dig. En jättefin bok. En bok värd att äga. Har nu under ett halvår sålt den via https://www.litenupplaga.se/ men efter fredag 26/4 kommer den troligen inte finnas där längre.  ...

Av Ulrika - Tisdag 2 april 16:45

Idag läste jag en text i Femte Mosebok. Där fick vi läsa om att  Mose inte fick se det utlovade landet. Han fick inte se det som han så länge kämpat för.   Visst känns det ganska sorgligt att läsa texten, men på samma gång beskriver den lite ...

Av Ulrika - Måndag 1 april 15:13

Ja, jag vet att jag inte skriver här så ofta. Dels beror det ju på  arbetet med boken Lite godis en andaktsbok från mig till dig.    Den har funnits ett tag nu. När april är slut kan den inte köpas via nätet längre. Om du skulle köpa den bör...

Av Ulrika - 22 december 2023 13:56

Hej ni bästa!   Sist jag var här berättade jag om att texten fanns, men nu började arbetet med att sätta ihop.   Recito hjälpte mig i arbetet och den färdiga boken har funnits ett tag. Nu vill jag gärna visa för er. Kanske finns det någon ...

Av Ulrika - 10 juni 2023 17:25


    Ja den bilden kunde jag ta igår. Den visar på hur många ord jag skrivit.   Nu börjar arbetet med att sätta ihop dem till en bok.   Spännande. Roligt. Nervöst. ...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards