Alla inlägg under maj 2011

Av Ulrika - 31 maj 2011 17:16

 

Hur många gånger?
Ja hur många gånger är det ok
att misslyckas med Gud?


Har jag en chans eller kanske två? Tre? Fler?


Numera när jag klickar på mailen för att ta emot eller skicka så ser jag det. Jag ser att jag misslyckades med mailen. Massa återskapade brev.


Så nu senast när jag såg det tänkte jag på mig och Gud.


Om och om igen återskapar Han liv. Mitt liv. Ditt liv.
Gud ger liksom inte upp. Han älskar så mycket.


Förresten... Jag tänker att det är en sak vi även behöver ge varandra. Ge en ny chans. En omstart. Tänker att alla är värda det.


Klicka gärna på länken nedan.
Då kommer du till ett inlägg om Guds kärlek.

Sanningen om Guds kärlek.


Av Ulrika - 25 maj 2011 17:04

Sigge kom idag. Vår hjälp. Vi sa att han skulle heta Sigge.

Sixten har också varit med, och Isa. Så läste jag om vad Sigge 

betyder. Seger och väktare. Lät bra för mig.


I och för sig vet jag ju klart och tydligt att det är Gud som vaktar, vårdar, gör gott. Gud leder till seger. 

Ty Du är min klippa och min borg, Du skall leda och föra mig för ditt namns skull. Ps.31:4

God är HERREN, en tillflykt på nödens dag, Han känner dem som flyr till Honom. Nah.1:7


Men vi har en blomma vi kallar Bertil (ljus, glänsande).

En annan heter Svante (helig). Så Sigge får också vara med.



Av Ulrika - 23 maj 2011 17:40

Blir glad när jag får läsa bibelord som för

första gången. Följande läste jag inför radion.


Det var jag som vårdade dig i öknen, 
i den brännande torkans land. 

Hos.13:5


Ja, Gud vårdar sig om dig och mig.

Glöm bara inte bort Honom när allt

är frid och fröjd och ingen öken.

Håll dig gärna alltid nära Gud!


Av Ulrika - 22 maj 2011 21:54


Leena och jag hade radio i kväll. 

Skulle ha den här sången i avslutningen,

men vi blev avbrutna så vi hann inte spela den.

Sändningen liksom bröts. Så då kommer den här istället.

Av Ulrika - 22 maj 2011 13:31

  

19.30-21 i programmet Hallå medmänniska.

89.0 MgHz för radio Norrköping.

Man kan även lyssna via nätet.

Då går man in på radio Norrköpings hemsida.

Av Ulrika - 20 maj 2011 16:17


Nu har jag gjort lite på listan med musik som vi ska ha på söndag.

Kanske kommer denna med.


På söndag är Leena och jag i radio.

Norrköpings närradio 89.0 MgHz.

Klockan 19.30-21 Lyssna om du vill.

Går via dator också.


Nu helg. Råkade ramla igår.

Sträckte mig på något sätt. 

Låren känns stela. Är det som

träningsvärk tro?


Gjorde inte sjukgymnastik idag.

Kanske gå ut lite nu?

Av Ulrika - 19 maj 2011 13:41

 


Vi tänkte ha med sången "Jag har beslutat att följa Jesus".


Letade och letade. Många skivor är det... men ej.

Jag lyckades ej. Tur att Gud är bättre när Han letar.  

På något sätt, ja jag tror Han alltid hittar, frågan är hur

pass villiga vi är att säga ja? För Gud tvingar sig aldrig på.

Han väntar på ditt ja. 


Av Ulrika - 16 maj 2011 21:29

Väntar på telefonsamtal nu. Därför sent.   


Det var så här... jag hade gjort ett litet kort

med luckor i. Bakom luckorna var bilder.


Så hörde jag att man inte sett dem. 


Undrar tro hur många luckor du och jag har

i våra liv som vi inte upptäckt än. Eller gåvor.


Än för att det nog kommer den dagen hoppas

jag när vi upptäcker.   


Alltså luckor Gud har gett. Luckor som det 

döljer sig fina härliga gåvor bakom.


Jag vill gärna få vara med och öppna.   

Jag hoppas att du vill vara med och upptäcka,                                               öppna gåvor som Gud har till dig. 

  Nu pratat.     

Och du...! Jag tror också på att Gud är där.                                                           Han är glad när du öppnar gåvor och använder dem.


     Nu sova.  

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards