Direktlänk till inlägg 10 september 2011

Berätta för Gud hur du känner.

Av Ulrika - 10 september 2011 14:41

Vila tryggt som ett barn vid mitt bröst
Jag ska ge all min kraft och min tröst
Jag kan känna ditt bultande hjärta
Jag kan höra dess skälvande röst


Jag ska vagga din oro till lugn
Jag kan se att din börda är tung
För dina ögon bär skuggan av sorger
Alltför stora för någon så ung


Låt mig torka din tårade kind
Jag ska stå där vid trygghetens grind
Tills du vågar att åter gå igenom
Tills du ser där din tro blivit blind


Vila tryggt som ett barn vid mitt bröst
Jag ska ge all min kraft och min tröst
Jag kan känna ditt bultande hjärta
Jag kan höra dess skälvande röst


Jag kan höra dess skälvande röst



Skrev till vännen Lina, ja man kan få vänner på nätet, vänner som man

aldrig träffar på riktigt, men ändå vän. Någon som betyder.


Jag skrev till Lina en gång att texten på sången betydde för mig, och skulle nog skriva om den någon gång. Jag lyssnar ofta på den.


Jag ska stå där vid trygghetens grind
Tills du vågar att åter gå igenom


Jag är nog, kanske flera, vid "trygghetens grind". När man har varit hemma en lång tid blir det nästan mer och mer att man stannar. Blir kanske rädd för nytt? Orolig. Jag stannar vid grinden... där är jag trygg.


Tycker om orden, ja jag tror att Gud Han kommer där vid grinden. Gud vet om rädsla och oro. Han tvingar inte ut. Gud går med.


Just att bara erkänna rädsla och oro kan nog vara ett steg på vägen? Erkänna till Gud att man behöver hjälp. Då vill jag tro att Gud är där.

 
 
Lina

Lina

10 september 2011 21:53

Ja, det är verkligen fantastiskt att man kan få vänner via nätet. En vän som berör!
Ulrika du har verkligen funnits här och stöttat mig, jag har fått tagit del av många vackra texter och musik som gett min själ ro!
När man tänker på trygghet, tröst & vila kanske man ofta tänker på det som alla borde få som barn av sina föräldrar. Tyvärr får inte alla det och då är det skönt att veta att man kan vila tryggt i Guds händer. Som vuxen måste man också lära sig att vara trygg med sig själv, i mitt fall att inte bli självdestruktiv. En dag hoppas jag kunna ge trygghet och kärlek till egna barn, få vila i att Gud beskyddar dem från allt ont, jag skriver dem, för min dröm är att få många barn, pojkar och flickor som ska få allt det jag själv aldrig har fått.
Ta hand om dig min vän, Du finns alltid med i mina böner!

Kram

http://vadspelarroll.blogplatsen.se

Ulrika

10 september 2011 22:33

Det är sent nu. Snart kan jag borsta tänderna. Men Lina, ja Lina, blev så glad för dina ord. Du har så mycket att ge, så mycket du lärt av livet, du kommer så småningom bli en fin mamma. För det önskar jag dig, att få bli mamma. Jag hade nog egentligen trott att jag skulle haft barn nu. Ett tag hette de Rickard, Robin och Rebecka. Sen två barn. Sen ett. Sen inget.
Ja, livet blir olika, men man får vara glad för det man har. Låt ingen ta den glädjen ifrån oss tänkte jag på. Att vara glad för det man har. Nu märker jag att jag kan borsta... Tycker så mycket om dig Lina. Tack att jag får vara med och stötta och uppmuntra och glädjas med dig. Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika - Onsdag 24 april 15:54

Hej!   Jag skrev ju en bok. Lite godis - en andaktsbok från mig till dig. En jättefin bok. En bok värd att äga. Har nu under ett halvår sålt den via https://www.litenupplaga.se/ men efter fredag 26/4 kommer den troligen inte finnas där längre.  ...

Av Ulrika - Tisdag 2 april 16:45

Idag läste jag en text i Femte Mosebok. Där fick vi läsa om att  Mose inte fick se det utlovade landet. Han fick inte se det som han så länge kämpat för.   Visst känns det ganska sorgligt att läsa texten, men på samma gång beskriver den lite ...

Av Ulrika - Måndag 1 april 15:13

Ja, jag vet att jag inte skriver här så ofta. Dels beror det ju på  arbetet med boken Lite godis en andaktsbok från mig till dig.    Den har funnits ett tag nu. När april är slut kan den inte köpas via nätet längre. Om du skulle köpa den bör...

Av Ulrika - 22 december 2023 13:56

Hej ni bästa!   Sist jag var här berättade jag om att texten fanns, men nu började arbetet med att sätta ihop.   Recito hjälpte mig i arbetet och den färdiga boken har funnits ett tag. Nu vill jag gärna visa för er. Kanske finns det någon ...

Av Ulrika - 10 juni 2023 17:25


    Ja den bilden kunde jag ta igår. Den visar på hur många ord jag skrivit.   Nu börjar arbetet med att sätta ihop dem till en bok.   Spännande. Roligt. Nervöst. ...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards