Alla inlägg den 1 maj 2015

Av Ulrika - 1 maj 2015 19:49

Jag tänker det som att Paulus skriver om två sätt

ungefär att se på att bli rättfärdig, att ha rätt att 

kallas Guds barn.


Kapitel nios avslutning tar jag med:


Vad ska vi då säga? Jo, att hedningarna som inte strävade 

efter rättfärdighet vann rättfärdighet, den rättfärdighet som 

kommer av tro. Israel däremot, som strävade efter en lag som 

ger rättfärdighet, har inte nått fram till den lagen. 

Rom.9:30-31


Tänker att det finns flera som sätter upp regler och bara om

man följer dem är man godkänd…


Jag önskar om det uppfattas så att jag säger till dig att vissa

regler är viktiga så skulle det som ligger kvar i orden handla

om Jesus. Han kommer inte kräva regler, men Han kommer

att locka till förändring tror jag. 


Så här skrev Paulus:


Bröder, mitt hjärtas önskan och min bön till Gud för dem är 

att de ska bli frälsta. Jag kan vittna om att de har en iver 

för Gud, men de saknar den rätta insikten. De känner inte 

rättfärdigheten från Gud utan försöker upprätta sin egen 

rättfärdighet, och därför har de inte underordnat sig 

rättfärdigheten från Gud.

Rom.10:1-3


Jag kan vara en av dem som behöver sluta upp med

att vara ”självgod”. 

 


Vi behöver Jesus. Jag behöver. 

 


För om du med din mun bekänner att Jesus är Herren 

och i ditt hjärta tror att Gud har uppväckt honom från de döda, 

ska du bli frälst. Med hjärtat tror man och blir rättfärdig, med 

munnen bekänner man och blir frälst.

Rom.10:9-10

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards