Alla inlägg den 5 november 2014

Av Ulrika - 5 november 2014 09:00

När de kom till HERRENS hus i Jerusalem, 

gav somliga av huvudmännen för familjerna 

frivilliga gåvor till Guds hus, för att det åter 

skulle byggas upp på sin plats. De gav efter 

vad var och en förmådde.

Esra 2:68-69


Det var Koresh som öppnade vägen. Gav

möjlighet.


Arbetet började. I kapitel två nämns många

namn. De som var med.


Jag tycker om ord om frivilligt och efter förmåga.


Kanske ska vi ännu mer ta till oss orden

om frivilligt och förmåga?


Jesus kommer aldrig aldrig tvinga oss

till något vi inte vill. Vi behöver inte

vara rädda. Jag behöver inte vara rädd.


Gud lägger ner en längtan hos oss. Ja

längtan. 


Jag sökte på bibelord utifrån ordet 

längtan. Tänk att Herren känner din

och min längtan. Han hör våra suckar.


Du, HERRE, hör de förtrycktas längtan, 

Du ger deras hjärtan mod, Du vänder Ditt 

öra till dem 

Ps.10:17


HERRE, Du känner all min längtan, 

mina suckar är ej dolda för Dig.

Ps.38:10


Däremot… Herren tvingar inte,

men kan Han ibland locka att pröva

förmåga? 


Ordet ger tacksamhet att få vara den 

jag är och det jag kan, men även 

önskan och längtan att få pröva. 


Du vet nog att jag försöker lite. Önskar

dig god lycka i att pröva. a

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards