Direktlänk till inlägg 17 mars 2013

Fototriss - byggnader och arkitektur

Av Ulrika - 17 mars 2013 14:56

Det som jag skrev bara försvann.   

 

Jag hade förberett om byggnader, men ja...

Ett nytt försök. Ge inte upp!

 

Byggnader var temat på fototriss.

 

Jesus svarade: "Om någon älskar mig, håller han fast vid mitt ord,

och min Fader skall älska honom, och vi skall komma till honom och

ta vår boning hos honom

Joh.14:23

 

Du och jag är den allra finaste byggnad tänker jag.

Så värdefulla och fina.

 

 

 

Jesus har sagt att Han gärna har sin boning i ditt och mitt hjärta.

Tänker på en nära relation. Om du vill kan du även få lyssna på en

sång jag tänkte på. Du är ett mästerverk.

 

Ingemar Johansson sjunger.  

 

Min andra bild handlar också om ditt hjärta. Det kan vara så mycket

som tynger dig och mig. Men du?! Till Gud kan vi "fläka" ut. Lämna

ut oss. Han förstår och känner. Det finns inget som skulle kunna skrämma

bort Gud.

 

 

 

Tredje bilden handlar också om vårt hjärta. En alldeles fantastisk byggnad.

Jesus är den som fyller på kraft när vi behöver.

 

 

 

Gå till Fototriss för att se många fler byggnader.

Hjärtana har jag lånat från Migust.

 

 
 
KajsaLisa

KajsaLisa

17 mars 2013 17:35

Själv är jag inte troende, men jag tycker du fått till en finstämd triss med orden, dina bilder och dessutom en kreativ vinkling på temat. Använde också lite religion i min triss, men det var med som humor. Jag helt säker på att om Gud finns så har han mycket av den varan själv, eftersom det är en av dom bästa egenskaper vi människor fått.

http://kajsalisasblogg.wordpress.com

Ulrika

17 mars 2013 17:40

Visst har säkert Gud humor. Kikar in hos dig nu. Tack för kommentar!

 
Elisabeth

Elisabeth

17 mars 2013 22:28

Vilken annorlunda tolkning! =) Men bra blev det =)

http://www.lajsa.com

Ulrika

18 mars 2013 10:37

Ja annorlunda. Tycker om. Önskar dig en fin dag!

 
Jah Hollis

Jah Hollis

18 mars 2013 00:44

En originell och personlig tolkning du gör av temat.

http://jahhollis.blogspot.se

Ulrika

18 mars 2013 10:37

Tycker om fundera. Tack för dina ord!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika - Onsdag 24 april 15:54

Hej!   Jag skrev ju en bok. Lite godis - en andaktsbok från mig till dig. En jättefin bok. En bok värd att äga. Har nu under ett halvår sålt den via https://www.litenupplaga.se/ men efter fredag 26/4 kommer den troligen inte finnas där längre.  ...

Av Ulrika - Tisdag 2 april 16:45

Idag läste jag en text i Femte Mosebok. Där fick vi läsa om att  Mose inte fick se det utlovade landet. Han fick inte se det som han så länge kämpat för.   Visst känns det ganska sorgligt att läsa texten, men på samma gång beskriver den lite ...

Av Ulrika - Måndag 1 april 15:13

Ja, jag vet att jag inte skriver här så ofta. Dels beror det ju på  arbetet med boken Lite godis en andaktsbok från mig till dig.    Den har funnits ett tag nu. När april är slut kan den inte köpas via nätet längre. Om du skulle köpa den bör...

Av Ulrika - 22 december 2023 13:56

Hej ni bästa!   Sist jag var här berättade jag om att texten fanns, men nu började arbetet med att sätta ihop.   Recito hjälpte mig i arbetet och den färdiga boken har funnits ett tag. Nu vill jag gärna visa för er. Kanske finns det någon ...

Av Ulrika - 10 juni 2023 17:25


    Ja den bilden kunde jag ta igår. Den visar på hur många ord jag skrivit.   Nu börjar arbetet med att sätta ihop dem till en bok.   Spännande. Roligt. Nervöst. ...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards