Direktlänk till inlägg 7 mars 2013

Grattis till Camilla som har namnsdag idag!

Av Ulrika - 7 mars 2013 10:00

Håller på att lära mig vad namnen betyder.

Offerprästinna eller offertjänarinna gäller för Camilla.

 

Det kan nog låta lite hårt? Offer?

 

Eller kan man tänka på henne, precis som på dig och

mig att få vara som en präst och ge av oss till Gud?

 

Och låt er själva som levande stenar byggas upp till ett

andligt hus, ett heligt prästerskap, som skall frambära andliga

offer som Gud tack vare Jesus Kristus tar emot med glädje.

1 Pet.2:5

 

Jag kommer fortsätta tycka att Camilla är ett mjukt

namn. Och kanske lägga till i tanken att få vara med

att precis som präster bära fram det man har till Gud?

 

Det jag har. Det du har betyder så mycket. Är värt.

 

Det dyrbaraste.

 
 
Mikael

Mikael

8 mars 2013 18:17

Skrev en kommentar på detta ditt inlägg, men det verkar inte ha kommit fram.
Det kanske är så att tekniken inte är fullkomlig. Vi får se.

http://russulanatur.bloggo.nu

Ulrika

8 mars 2013 18:23

Det kom nog inte fram. Bara detta. Blev lite nyfiken på kanske annat. :) Ja saker försvinner ibland. Önskar dig en fin helg!

 
Mikael

Mikael

8 mars 2013 18:47

Tänkte bara säga att jag tyckte att du hade en bra ingång i 1 Petrusbrevet. Skrev ännu mer, men det har jag glömt och det försvann i tekniken.
Camilla tycker jag också är ett mjukt och fint namn. Det kan i en förlängning också betyda "den omtänksamma". Det var nog därför jag skickade meddelandet.
Den franske tonsättaren Camille Saint-Saëns var en namne.

http://russulanatur.bloggo.nu

Ulrika

8 mars 2013 18:50

Tack - tar med mig den omtänksamma. Det passar på "min Kamilla".
Ja ibland försvinner saker i tekniken.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika - Onsdag 24 april 15:54

Hej!   Jag skrev ju en bok. Lite godis - en andaktsbok från mig till dig. En jättefin bok. En bok värd att äga. Har nu under ett halvår sålt den via https://www.litenupplaga.se/ men efter fredag 26/4 kommer den troligen inte finnas där längre.  ...

Av Ulrika - Tisdag 2 april 16:45

Idag läste jag en text i Femte Mosebok. Där fick vi läsa om att  Mose inte fick se det utlovade landet. Han fick inte se det som han så länge kämpat för.   Visst känns det ganska sorgligt att läsa texten, men på samma gång beskriver den lite ...

Av Ulrika - Måndag 1 april 15:13

Ja, jag vet att jag inte skriver här så ofta. Dels beror det ju på  arbetet med boken Lite godis en andaktsbok från mig till dig.    Den har funnits ett tag nu. När april är slut kan den inte köpas via nätet längre. Om du skulle köpa den bör...

Av Ulrika - 22 december 2023 13:56

Hej ni bästa!   Sist jag var här berättade jag om att texten fanns, men nu började arbetet med att sätta ihop.   Recito hjälpte mig i arbetet och den färdiga boken har funnits ett tag. Nu vill jag gärna visa för er. Kanske finns det någon ...

Av Ulrika - 10 juni 2023 17:25


    Ja den bilden kunde jag ta igår. Den visar på hur många ord jag skrivit.   Nu börjar arbetet med att sätta ihop dem till en bok.   Spännande. Roligt. Nervöst. ...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards