Direktlänk till inlägg 18 november 2012

Linjer

Av Ulrika - 18 november 2012 12:00

Linjer. Det är veckans tema på fototriss.

Först tänkte jag att nej det ska jag inte göra något om,

men sedan... Ja sedan blev jag alldeles som uppspelt.

Klart att linjer finns i livet. Finns att skriva om.

Allra först kommer en bild på raka linjer. Det är nog inte

så många som upplever sitt liv vara rakt. Alltså att allt känns

så klart och tydligt på en gång. A till B sen är det klart.

 

 

Sedan kommer vår pappersrulle. Ser du att det ju är linjer på? Man kanske kan ana?

Vet inte om jag kanske själv ska säga att jag känner mig ganska rörig i livet? Vet inte

riktigt hur det ska sluta. Vet inte om jag ser linjerna ens.

 

 

Eller ska jag välja bilden som helt går fram och tillbaka? Så som sladden?

Det kanske känns så i livet ibland också? Ingen ordning.

 

 

Det är triss. Tre bilder. Men. Ja det känns inte bra att sluta med

det där virrvarret. Vill inte att det ska vara så. Önskar dig ordning.

Däremot kan jag ju inte lägga ut någon bild som skulle visa svaret

för dig eller mig. Det fungerar inte så. Men jag kan lägga ut en

bibelvers kanske? En bibelvers som talar hopp till dig och mig.

Jag är övertygad om att Han som har börjat ett gott verk i er

också skall fullborda det intill Kristi Jesu dag.
Fil.1:6

 

Ja titta gärna in på sidan Fototriss. Där finns andra bilder på linjer.

 
 
mindag

mindag

18 november 2012 12:39

Fina bilder och fina tänkvärda ord. Visst önskar man ibland att livet vore alldeles raka linjer ... men å andra sidan finns det mycket livsvisdom att hämta utmed dom snirkliga vägarna.

Hoppas att du får en skön söndag.

http://mindag-k.blogspot.com

Ulrika

18 november 2012 12:47

men å andra sidan finns det mycket livsvisdom att hämta utmed dom snirkliga vägarna.

Vad skönt skrivet. Tack! Ja jag hoppas på en skön söndag och till dig!

 
Carita Liljendahl

Carita Liljendahl

18 november 2012 16:00

Trodde först den mittersta bilden var en golfboll :-)
Men visst är linjer intressant!

http://debutsky.wordpress.com

Ulrika

18 november 2012 16:21

:) Ja när du säger det visst har kanske golfbollar ett liknande mönster. Det var roligt tänka på linjer.

 
Maria

Maria

18 november 2012 17:52

Fin och bra triss!
Livet är verkligen inte en enda rak linje. Kurvorna är rätt skarpa ibland, och ibland är det lååånga uppförsbackar.
Men det är väl så det ska vara... Skulle vara rätt så tråkigt om det bara gick som på räls hela tiden...
Ha en fin kväll!

http://airams.bloggplatsen.se

Ulrika

18 november 2012 20:38

Hej Maria! Ja den raka linjen skulle nog bli tråkig. Vi är värda liv i rörelse. Du är värd!

 
Anneli - A'la Foto

Anneli - A'la Foto

18 november 2012 20:10

Den första är fantastisk! SNyggt fångat!

Ha en skön vecka!

http://alafoto.se/blogg

Ulrika

18 november 2012 20:43

Tittade in hos dig Anneli. Proffsig du är! Önskar även dig en skön vecka!

 
Annie

Annie

21 november 2012 08:26

Jättefin triss :-) Lyssnade på den där låten, Våga stanna kvar. Så vacker den var! Tack för tipset!!

http://www.narannie.blogg.se

Ulrika

21 november 2012 09:56

Åh tack Annie! Ja jag behövde höra sången. Ta god hand om dig!

 
Aliva och livet

Aliva och livet

22 november 2012 00:02

Intressanta tolkningar på temat, fantasifullt! :)

http://aliva.wordpress.com

Ulrika

22 november 2012 10:26

:) Tack!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika - Onsdag 24 april 15:54

Hej!   Jag skrev ju en bok. Lite godis - en andaktsbok från mig till dig. En jättefin bok. En bok värd att äga. Har nu under ett halvår sålt den via https://www.litenupplaga.se/ men efter fredag 26/4 kommer den troligen inte finnas där längre.  ...

Av Ulrika - Tisdag 2 april 16:45

Idag läste jag en text i Femte Mosebok. Där fick vi läsa om att  Mose inte fick se det utlovade landet. Han fick inte se det som han så länge kämpat för.   Visst känns det ganska sorgligt att läsa texten, men på samma gång beskriver den lite ...

Av Ulrika - Måndag 1 april 15:13

Ja, jag vet att jag inte skriver här så ofta. Dels beror det ju på  arbetet med boken Lite godis en andaktsbok från mig till dig.    Den har funnits ett tag nu. När april är slut kan den inte köpas via nätet längre. Om du skulle köpa den bör...

Av Ulrika - 22 december 2023 13:56

Hej ni bästa!   Sist jag var här berättade jag om att texten fanns, men nu började arbetet med att sätta ihop.   Recito hjälpte mig i arbetet och den färdiga boken har funnits ett tag. Nu vill jag gärna visa för er. Kanske finns det någon ...

Av Ulrika - 10 juni 2023 17:25


    Ja den bilden kunde jag ta igår. Den visar på hur många ord jag skrivit.   Nu börjar arbetet med att sätta ihop dem till en bok.   Spännande. Roligt. Nervöst. ...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards