Direktlänk till inlägg 21 oktober 2012

Ett motiv på tre sätt

Av Ulrika - 21 oktober 2012 15:47

Så är temat på fotoriss denna vecka.

Här är tre bilder från mig och några tankar.

Motivet är vår novemberkaktus.

 

Du som har läst från mig förut vet att jag

ofta och gärna blandar in Gud. Så gärna

vill jag tala om för dig och mig att Gud vill

vara en del i våra liv.

 

Det kanske kan vara så i livet ibland att

man känner sig alldeles suddig (eller osynlig

om du tycker det är bättre beskrivning).

Ingen ser, ingen verkar bry sig. Bara suddig.

 

 

 

Men så får vi försöka komma närmare.

Närmare varandra. Närmare Gud.

Jag är en av de som mycket längtar

att komma närmare Gud, närmare Jesus

och lära känna. Tror på att Han är där och

svarar.

 

Gud är den som ser. Jesus lägger märke till dig.

Sa häromdagen att "vi har stora planer för vår kaktus".

Om du har läst här innan vet du att den en gång gick av,

tappade grenarna, men nu kommer den igen.

 

Kan nästan bli trött och anfådd när jag skriver om att

komma igen. Tror du ändå inte att Gud har en varsam

hand? Han hjälper tryggt upp. Utan stress.

 

Lite långt känner jag. Här kommer bilden.

 

 

 

Till att sluta med kommer en riktigt nära bild.

Ser du knoppen?! Våga tro på en framtid.

En framtid med Gud och varsam hand.

Ingen stress.

 

 

 

Gå in på sidan Fototriss så kan du se många flera bilder

på samma tema.

 

 
 
Maria

Maria

21 oktober 2012 16:16

En fin triss och en fin text.
Fastnade lite extra för den första bilden :)
Ha en fortsatt fin och bra dag!

http://airams.bloggplatsen.se

Ulrika

21 oktober 2012 20:40

Roligt du fastnade för första. Den som bara var suddig. Tack för kommentar

 
Ingalill

Ingalill

21 oktober 2012 16:44

Läckert trissat :)

http://www.necessities.info/?p=11828

Ulrika

21 oktober 2012 20:40

:) Tack!

 
Marit Johansson

Marit Johansson

21 oktober 2012 18:03

Fina tänkvärda ord, jag tycker om den abstrakta översta bilden!

http://www.maritjohansson.se/blogg

Ulrika

21 oktober 2012 20:46

Bra att bli påmind om att den abstrakta är bra. Vi behöver bli bättre på att tycka om det kanske lite abstrakta suddiga?

 
madelein

madelein

21 oktober 2012 20:57

Läckra bilder! Ha en fortsatt fin söndag!

http://madelein.se

Ulrika

21 oktober 2012 21:19

Gillar vår novemberkaktus. Den ger hopp. Tack för orden!

 
Nett

Nett

23 oktober 2012 10:09

Fina bilder :)

http://www.enkoppkaffe.se

Ulrika

23 oktober 2012 12:47

Tack! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika - Onsdag 24 april 15:54

Hej!   Jag skrev ju en bok. Lite godis - en andaktsbok från mig till dig. En jättefin bok. En bok värd att äga. Har nu under ett halvår sålt den via https://www.litenupplaga.se/ men efter fredag 26/4 kommer den troligen inte finnas där längre.  ...

Av Ulrika - Tisdag 2 april 16:45

Idag läste jag en text i Femte Mosebok. Där fick vi läsa om att  Mose inte fick se det utlovade landet. Han fick inte se det som han så länge kämpat för.   Visst känns det ganska sorgligt att läsa texten, men på samma gång beskriver den lite ...

Av Ulrika - Måndag 1 april 15:13

Ja, jag vet att jag inte skriver här så ofta. Dels beror det ju på  arbetet med boken Lite godis en andaktsbok från mig till dig.    Den har funnits ett tag nu. När april är slut kan den inte köpas via nätet längre. Om du skulle köpa den bör...

Av Ulrika - 22 december 2023 13:56

Hej ni bästa!   Sist jag var här berättade jag om att texten fanns, men nu började arbetet med att sätta ihop.   Recito hjälpte mig i arbetet och den färdiga boken har funnits ett tag. Nu vill jag gärna visa för er. Kanske finns det någon ...

Av Ulrika - 10 juni 2023 17:25


    Ja den bilden kunde jag ta igår. Den visar på hur många ord jag skrivit.   Nu börjar arbetet med att sätta ihop dem till en bok.   Spännande. Roligt. Nervöst. ...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards