Direktlänk till inlägg 1 november 2011

Ge inte upp. Pröva på annat sätt.

Av Ulrika - 1 november 2011 16:25

Jag har börjat igen! Då när jag tar min ”morgonmedicin”.

7.30 är klockan (så det är väl morgon då). Idag gjorde jag

det och jag hoppas på fortsättning. Läser i andaktsboken

”Källor i öknen” av C.E Cowman.


Idag handlade det om väntan. Att vänta på Gud. Vänta på Guds signal. 


Känner mycket väl att jag nog är i den situationen nu. Att jag väntar. 


Tänker på det Gud talat om. När? Hur? Det kan samtidigt göra lite ont i mig.

Att inte orka. Men jag vill hålla fast och jag litar på att Gud håller i mig.

Han lämnar aldrig mig och Gud lämnar aldrig dig.


Hörde en sång på youtube. Den vill jag ha tänkte jag, men så fick jag inte.

Fast det går om jag tar en med lite sämre ljud. Bara det lilla... Ja ge inte upp. Pröva på annat sätt.


Jag är lite emot att tänka ”då... I framtiden”, nej jag tänker hellre nu.

Visst är det kanske lite väntan, men... Ja redan nu finns Gud nära.

Redan nu får du och jag sträcka oss mot Honom. Ibland kanske vi dansar

inför Gud. Ibland orkar vi bara sucka. Genom allt är vi välkomna att vara. 




 
 
Gammelsmurfen

Gammelsmurfen

1 november 2011 19:03

Nej jag är slarvig har inte skrivit :-( (Men fick ditt mail!!) Hade tyvärr inte heller möjlighet att lyssna på adressen via radio, men du kanske har den...
Blir alltid glad när jag går in på din sida och hittar (nya) härliga sånger. En del kända, andra inte. Får man dessutom en "kick" av att lyssna blir jag ju ändå gladare!! :-)

http://gammelsmurfen.bloggagratis.se

Ulrika

1 november 2011 19:25

Ja jag "har" den. Dumma mig så verkar jag inte ha pappret kvar. Ska på en gång fråga Perti efter adressen. Tack för din uppmuntran!

 
Ulrika

Ulrika

1 november 2011 22:17

http://nyasidor.nu/ljud/
Här kan man hitta predikningarna.

http://vattenslangen.bloggagratis.se

 
Gammelsmurfen

Gammelsmurfen

2 november 2011 19:20

Den adressen hade jag :-) Finns på hemsidan, men tyvärr inga pred. efter september. Mer det kanske kommer!

http://gammelsmurfen.bloggagratis.se

Ulrika

2 november 2011 21:24

Ja de kanske kommer. Det var bara den sidan jag fick info om. Fina du!

 
Tolmia

Tolmia

2 november 2011 19:38

Tack för fina ord och tankar från din morgonanddakt.
Och sången var också så fin.
Kram ifrån mig.

http://tolmias.blogg.se

Ulrika

2 november 2011 21:26

Ja kram kram! Idag har varit en fin dag när jag kunnat lyssna på Gerd Petersson (hon heter väl annat nu tror jag). Och så fick jag ta tag i min gamla morgonvana. Idag läste jag om bön. Om att vi har så mycket med bönen. Ta hand om dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika - Onsdag 24 april 15:54

Hej!   Jag skrev ju en bok. Lite godis - en andaktsbok från mig till dig. En jättefin bok. En bok värd att äga. Har nu under ett halvår sålt den via https://www.litenupplaga.se/ men efter fredag 26/4 kommer den troligen inte finnas där längre.  ...

Av Ulrika - Tisdag 2 april 16:45

Idag läste jag en text i Femte Mosebok. Där fick vi läsa om att  Mose inte fick se det utlovade landet. Han fick inte se det som han så länge kämpat för.   Visst känns det ganska sorgligt att läsa texten, men på samma gång beskriver den lite ...

Av Ulrika - Måndag 1 april 15:13

Ja, jag vet att jag inte skriver här så ofta. Dels beror det ju på  arbetet med boken Lite godis en andaktsbok från mig till dig.    Den har funnits ett tag nu. När april är slut kan den inte köpas via nätet längre. Om du skulle köpa den bör...

Av Ulrika - 22 december 2023 13:56

Hej ni bästa!   Sist jag var här berättade jag om att texten fanns, men nu började arbetet med att sätta ihop.   Recito hjälpte mig i arbetet och den färdiga boken har funnits ett tag. Nu vill jag gärna visa för er. Kanske finns det någon ...

Av Ulrika - 10 juni 2023 17:25


    Ja den bilden kunde jag ta igår. Den visar på hur många ord jag skrivit.   Nu börjar arbetet med att sätta ihop dem till en bok.   Spännande. Roligt. Nervöst. ...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards