Direktlänk till inlägg 6 oktober 2011

Du är värd att känna att du orkar leva

Av Ulrika - 6 oktober 2011 15:12

Det där om bromsa. Hade tänkt och gå på tjejträff i kväll på Nhr. Mysigt! 

Och så ska vi resa bort över helgen. Och så innan det ska jag packa.

Innan det var hos frisören.    Blir snurrig när jag tänker på det som ska göras.

Blir snurrig när jag tänker på hur lite kraft jag verkar ha. Orkar inte mycket.

Så säger läkaren att jag ser frisk och fräsch ut...   Han kanske ville va snäll, men det ger mig inte så mycket förtroende.  


Det var svärföräldrarna, mamma och min älskade Mysing som sa till mig att bromsa.

Så tacksam till dem. Vi behöver varandra. Vi behöver också kanske säga till varandra ibland att bromsa. Att inte bara köra på för fullt. Vi är värda att känna att vi orkar leva.

 
 
Lina

Lina

6 oktober 2011 21:33

Visst är det så många gånger att man ger sig på mer än man kanske borde. Att veta när man ska bromsa är inte alltid så lätt att själv se. Jag vill alltid mer än jag klarar. Sen har jag en ständig bromskloss när det gäller framtiden, våga tro på den. Jag bromsar mig själv när det gäller jobb, utbildning. Jag kan ju inget, skulle behöva trycka lite på gasen där.
Önskar dig en härlig helg! Min helg blir inte alls som tänkt, men det blir en annan gång har M lovat.
Kram

http://vadspelarroll.bloggplatsen.se

Ulrika

7 oktober 2011 09:19

Ja en annan gång blir bra. M verkar vara en så bra kille. Vill mer än man klarar, jo jag känner till det, och jag inser inte alltid när det blir alldeles för mycket. Vi skulle flytta till en stuga långt bort sa jag till Micke en gång. *ler* Fast vi har det bra här. Tack för önskan om härlig helg! Kram!

 
Tolmia

Tolmia

6 oktober 2011 21:58

Vad glad jag blir att du har kloka personer runt dig som kan säga till dig när du behöver bromsa. Det är inte alltid man tänker på det själv. Plötsligt märker man bara att man gjort slut på de sista krafterna.
Kram och var rädd om dig :-)

http://Tolmias.blogg.se

Ulrika

7 oktober 2011 09:15

Ja tacksam för människor runt! De är så viktiga. Nu ska vi snart iväg på resan. Klappar lite i hjärtat. Det ska gå bra hoppas jag. Eller så får vi förlora 1000 kr sa jag till Micke. Vi ska bli av med soffan nu först. Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika - Onsdag 24 april 15:54

Hej!   Jag skrev ju en bok. Lite godis - en andaktsbok från mig till dig. En jättefin bok. En bok värd att äga. Har nu under ett halvår sålt den via https://www.litenupplaga.se/ men efter fredag 26/4 kommer den troligen inte finnas där längre.  ...

Av Ulrika - Tisdag 2 april 16:45

Idag läste jag en text i Femte Mosebok. Där fick vi läsa om att  Mose inte fick se det utlovade landet. Han fick inte se det som han så länge kämpat för.   Visst känns det ganska sorgligt att läsa texten, men på samma gång beskriver den lite ...

Av Ulrika - Måndag 1 april 15:13

Ja, jag vet att jag inte skriver här så ofta. Dels beror det ju på  arbetet med boken Lite godis en andaktsbok från mig till dig.    Den har funnits ett tag nu. När april är slut kan den inte köpas via nätet längre. Om du skulle köpa den bör...

Av Ulrika - 22 december 2023 13:56

Hej ni bästa!   Sist jag var här berättade jag om att texten fanns, men nu började arbetet med att sätta ihop.   Recito hjälpte mig i arbetet och den färdiga boken har funnits ett tag. Nu vill jag gärna visa för er. Kanske finns det någon ...

Av Ulrika - 10 juni 2023 17:25


    Ja den bilden kunde jag ta igår. Den visar på hur många ord jag skrivit.   Nu börjar arbetet med att sätta ihop dem till en bok.   Spännande. Roligt. Nervöst. ...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards