Direktlänk till inlägg 15 augusti 2011

Idag köpte jag Duraphat

Av Ulrika - 15 augusti 2011 17:06

Jag hade besök av en tandaköterska häromdagen. Köp "Duraphat" sa hon. En bra tandkräm.

Så vi köpte idag. När jag kom hem läste jag lite om den (kunde ju inte göra det på apoteket eftersom den hämtades bakom disken) så såg jag att... ja det stod:

särskilt bland patienter med hög risk för karies.


Det var alltså de i fara som skulle använda. Jag hade hål senaste gången 1998...

Kanske är jag på väg att få igen? Hon kunde skrämma mig lite.



 

 
 
Lina

Lina

15 augusti 2011 21:09

Jag lider av tandläkarskräck och har inte besökt en tandläkare på minst fem år. Jag hittade alltid en ursäkt för att kunna avboka mina tider. Jag skulle behöva besöka en tandläkare då en tand är halv, men så länge det inte gör ont lär jag inte komma iväg. Hoppas tandkrämen hjälper dig att vara fri från karies!

http://vadspelarroll.bloggplatsen.se

Ulrika

15 augusti 2011 22:35

Härliga du! Så glad att du är där. Nej visst, inget roligt med tandläkarbesök. Jag brukar inte ha problem (även om jag ju ändå alltid är rädd innan) så därför tyckte jag det var konstigt att hon sa den krämen (borde ju sett att jag har två eller tre lagningar). Fast nu blev jag orolig igen... ja hon såg kanske hål på gång. Borstar lite extra. Snart min tur att borsta tänderna och sen sova. Önskar dig att du ska få känna trygghet - med tand och med hela livet. Kram till dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika - Onsdag 24 april 15:54

Hej!   Jag skrev ju en bok. Lite godis - en andaktsbok från mig till dig. En jättefin bok. En bok värd att äga. Har nu under ett halvår sålt den via https://www.litenupplaga.se/ men efter fredag 26/4 kommer den troligen inte finnas där längre.  ...

Av Ulrika - Tisdag 2 april 16:45

Idag läste jag en text i Femte Mosebok. Där fick vi läsa om att  Mose inte fick se det utlovade landet. Han fick inte se det som han så länge kämpat för.   Visst känns det ganska sorgligt att läsa texten, men på samma gång beskriver den lite ...

Av Ulrika - Måndag 1 april 15:13

Ja, jag vet att jag inte skriver här så ofta. Dels beror det ju på  arbetet med boken Lite godis en andaktsbok från mig till dig.    Den har funnits ett tag nu. När april är slut kan den inte köpas via nätet längre. Om du skulle köpa den bör...

Av Ulrika - 22 december 2023 13:56

Hej ni bästa!   Sist jag var här berättade jag om att texten fanns, men nu började arbetet med att sätta ihop.   Recito hjälpte mig i arbetet och den färdiga boken har funnits ett tag. Nu vill jag gärna visa för er. Kanske finns det någon ...

Av Ulrika - 10 juni 2023 17:25


    Ja den bilden kunde jag ta igår. Den visar på hur många ord jag skrivit.   Nu börjar arbetet med att sätta ihop dem till en bok.   Spännande. Roligt. Nervöst. ...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards