Direktlänk till inlägg 13 januari 2011

Tacka Gud under alla livets förhållanden

Av Ulrika - 13 januari 2011 12:30

Vi ber er, bröder, att rätt uppskatta dem som arbetar bland er och som är era ledare i Herren och förmanar er. Visa dem den största kärlek för det arbete de utför. Håll frid med varandra. Vi uppmanar er, bröder: tillrättavisa de oordentliga, uppmuntra de missmodiga, ta er an de svaga och ha tålamod med alla. Se till att ingen lönar ont med ont. Sträva i stället alltid efter att göra gott mot varandra och mot alla människor. Var alltid glada, be oavbrutet och tacka Gud under alla livets förhållanden. Detta är Guds vilja med er i Kristus Jesus. Släck inte Anden. Förakta inte profetior, men pröva allt, behåll det goda, och håll er borta från allt slags ont.

1 Tess.5:12-22

 

Känner på mig att det är ett alldeles för långt stycke jag klistrade in.

Håller ju mest på att försöka läsa i boken ”Närma dig Gud” av John Bevere.

Idag tog jag en liten paus. Läste om att frukta Gud igår. Vi behöver inte vara rädda för Honom, men frukta - ja, förstå att tänka på att Gud är så stor och väldig. Han är värd att frukta.

 

Tacka Gud under alla livets förhållanden.

1 Tess.5:18

 

Bara den delen av texten. Läs gärna allt. Vad är det förresten att släcka Anden?!

Tänker på Jesus när den där personen som gör allt det goda beskrivs. Jesus är vår förebild.

 

Vad lätt det är att det kanske råkar komma en tanke av missmod eller missnöje när tråkigt eller jobbigt händer. Men alltid är vi kallade att tacka. Jag tror att det ligger en skatt i att kunna tänka eller säga tack. Man blir stark av det på något sätt.

 

Man kan ju tänka eller säga tack för att Gud kommer hjälpa i det svåra?! Påminn dig om de många gånger du redan fått hjälp av Gud. Gud är värd att tackas.


 
 
Ingen bild

keijo

7 mars 2011 11:51

Tack till Jesus att vi har detta möjlighet att tacka honom med alla dagar och får mera kraft att vinna och blir välsignelse och en röst till evangelium för Gud vill ,att alla människor blir frälsta och vinna eviga livet där borta som sorg har nån iträde,tack var välsgnat ,keijo södertälje

Ulrika

7 mars 2011 21:41

Tack för ord. Gud välsigne dig!

 
Ingrid

Ingrid

29 november 2020 07:58

Tacksamheten till Gud är en glädjekälla och vi visar/bevisar inför Honom att vi litar på Honom när vi tackar! Vi kommer alltid att möta svårigheter men Jesus lärde oss be bönen vi ska be. Och Han sa att han inte lämnar oss en dag. Kan vi inte forma ord avtacksamhet så kan vi tänka tacksamhet till vår Frälsare. Det föder glädje att vara tacksam.Idag är det mycket sorg över världen på grund av C19 och många lever i fruktan. Men Jesus vill möta just där man är i livet med kärlek, frid och helande för anden, kroppen och själen. Jesus kom inte med dom utan med räddning/frälsning till evig frid med Honom. Han är källan till evig tacksamhet.
Han säger också att den som.imte tror är redan dömd. Tror på Honom så blir vi frikända från domen.
Det är något att tacka för i evighet!!

http://www.gospelsam.se

Ulrika

6 februari 2021 15:07

Tack för dina fina ord. Förlåt att det dröjde innan jag svarade.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika - Onsdag 24 april 15:54

Hej!   Jag skrev ju en bok. Lite godis - en andaktsbok från mig till dig. En jättefin bok. En bok värd att äga. Har nu under ett halvår sålt den via https://www.litenupplaga.se/ men efter fredag 26/4 kommer den troligen inte finnas där längre.  ...

Av Ulrika - Tisdag 2 april 16:45

Idag läste jag en text i Femte Mosebok. Där fick vi läsa om att  Mose inte fick se det utlovade landet. Han fick inte se det som han så länge kämpat för.   Visst känns det ganska sorgligt att läsa texten, men på samma gång beskriver den lite ...

Av Ulrika - Måndag 1 april 15:13

Ja, jag vet att jag inte skriver här så ofta. Dels beror det ju på  arbetet med boken Lite godis en andaktsbok från mig till dig.    Den har funnits ett tag nu. När april är slut kan den inte köpas via nätet längre. Om du skulle köpa den bör...

Av Ulrika - 22 december 2023 13:56

Hej ni bästa!   Sist jag var här berättade jag om att texten fanns, men nu började arbetet med att sätta ihop.   Recito hjälpte mig i arbetet och den färdiga boken har funnits ett tag. Nu vill jag gärna visa för er. Kanske finns det någon ...

Av Ulrika - 10 juni 2023 17:25


    Ja den bilden kunde jag ta igår. Den visar på hur många ord jag skrivit.   Nu börjar arbetet med att sätta ihop dem till en bok.   Spännande. Roligt. Nervöst. ...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards