Alla inlägg under september 2010

Av Ulrika - 15 september 2010 17:28

Såg på en gudstjänst idag.

Här är en av sångerna som fanns med.

Vad skönt att få höra - Gud går aldrig förbi dig,

och Gud går aldrig förbi mig.   


Jag ser hur du ensam och modlös satt dig ner, i en kamp du inte orkar kämpa mer. 
Om du inte får falla i Jesu armar, i vems armar ska du då falla i? 

Han går aldrig förbi dig, Han vill förevigt vara din! 

Din väg har känts lång och i stormarnas land har du famlat efter en skyddande hand. 
Om du inte finner ro i Jesu armar, i vems armar ska du då finna ro? 

Han går aldrig förbi dig, Han vill förevigt vara din! 

En smärta som bränner sönder din kropp, i din svaghet ser du inget hopp. 
Om du inte kan bli hel i Jesu armar, i vems armar kan du då bli hel? 

Han går aldrig förbi dig, Han vill förevigt vara din! 
- Han går aldrig förbi dig (Michael Johnson) 


Av Ulrika - 10 september 2010 16:38

Försöker dela med mig av lite funderingar kring Kolosserbrevet. Märker att tiden liksom inte räcker till. Eller platsen kanske. Det fyller på hela tiden. 

 

Skulle bara ha tio verser idag, trodde jag, men det är på tok för mycket. Finns så mycket att tänka på i varje liten vers. 

 

Guds ord är helt enkelt fullt av uppmuntran, vägledning, hopp. Här kommer vers 6-7. 

 

Ni litade på att Kristus skulle frälsa er. Ha samma grundmurade förtroende för Honom vad det än gäller i ert liv. Då får det stadga och tron kommer att växa. Låt era liv flöda över av glädje och tacksamhet för allt Han gjort.

Kol.2:6-7

 

vad det än gäller i ert liv

 

Vad viktigt det känns, att få ha förtroende för Jesus vad det än gäller i livet.

 

Men bryr Jesus sig om mig då? kanske du tänker. Ja, det vill jag gärna tro att Han gör. Han bryr sig om. Alltid. Och med allt. 

 

Efter den tanken vill jag gärna leva, och jag vill gärna uppmuntra dig till det, att ha förtroende för Jesus i alla livets situationer. Jesus är med i allt. Låt Honom vara det.


Av Ulrika - 9 september 2010 22:18

Idag när jag var och tränade skulle jag

ta hissen upp. Stod och väntade. Då kom

den andra... Kan det vara tio meter emellan?

Förstod att jag inte skulle hinna med den,

Så jag väntade kvar. ”Min” hiss kom strax.

 

Du vet jag och händelser i vardagen?

Tänkte på möjligheter vi har.

Kan hamna i en situation att man

kanske inte alls vet vilket håll man ska gå.

Vart ska man hoppa på?

 

Bara ett ord till dig och mig,

kommer ihåg när jag läste det utanför en kyrka

för många år sedan. Stunden är speciell för mig.  

 

Jag vill lära dig och undervisa dig om den 

väg du skall vandra, jag vill ge dig råd och låta

mitt öga vaka över dig. 

Ps 32:8


Av Ulrika - 8 september 2010 16:07

Jag skulle önska att ni bara visste hur mycket jag har kämpat i bön för er och för församlingen i Laodikeia. Ja, jag har också bett för alla andra vänner som ännu inte känner mig personligen.

Jag har bett att Gud ska ge er glädje och uppmuntran, en gemenskap full av kärlek och att ni ska förstå vilken möjlighet Gud har gett oss för att vi ska få del av den djupa visdom och kunskap som finns i Kristus.

 I Honom finns nämligen all vishet och kunskap gömd.

 Jag berättar detta så att ingen ska kunna lura er att tro något annat.

Även om jag är långt borta från er, så är mitt hjärta hos er, och jag är lycklig och glad över att ni gör så stora framsteg och att er tro på Kristus är så stark.

Kolosserbrevet 2:1-5

Det här kan bli långt. Förlåt. Själv är jag sån att jag gärna vill läsa korta korta ord. Så det här är lite mot min princip.

 

Vill du ha ett tips om att läsa Bibeln, känner jag att det är bra att skriva. Då kommer funderingarna på papper. Och samtidigt är det nästan som att man pratar med Gud. Här är lite av mina funderingar.

 

Bön Känner att jag längtar. Behöver mer. Behöver mer relation. Det är ju så tänkte jag på, att vägen är öppen till Gud. Du och jag får alltid prata med Honom. Ta gärna med dig det. Du får be! Inte ett tvång tänker jag, mer en möjlighet.

 

Jag kan tipsa om att ha en vän man ber tillsammans med. Nämner böneämnen och hjälps åt. Också skriver man upp i en bönebok.

 

vilken möjlighet Gud har gett oss för att vi ska få del av den djupa visdom och kunskap som finns i Kristus.

Bra va?! Gud ger möjlighet. Ofta kan det nog kännas ganska omöjligt i livet. Känner jag i alla fall. Kan inte. Orkar inte. 

 

Lade du märke till att det ju inte står att vi ska springa och hoppa omkring?! Jag har nästan som lite problem med det nu. Att det bara är springa som gäller. Men här står det om Kristi visdom och kunskap. Att vi kan få del av det. 

 

Slutar nu. Kan kanske fundera vidare på vers 3-5. Om du har läst ända hit ska du gärna veta att få be är en möjlighet. Du får be! Du får prata med Gud. Och jag blev ganska övertygad om att Gud vill dela med sig av visdom och kunskap.


Av Ulrika - 3 september 2010 19:48

Redan treje dagen. Vad jag gillar september,

"det är min favoritårstid" sa jag till Mysing i

början av vår bekantskap.


Älskade du! Ta vara på dig, och jag önskar dig

att du ska få njuta av september. Av hösten!

Av Ulrika - 2 september 2010 21:55

Läser i Kolosserbrevet nu. Här är en vers från kapitel ett:

Han gjorde det när hans Son led döden med sin kropp på korset, och genom denna död har Kristus nu fört er in i gemenskapen med Gud. Nu står ni inför Honom utan att kunna anklagas för något. Det finns inget kvar som Han ens kan klandra er för. I Hans ögon är ni utan synd och skuld. Kol.1:22

Det är från översättning Levande bibeln.

Tyckte om orden ”inget kvar som Han ens kan klandra er för”

 

Så lätt det är att hamna i situation där man klandrar sig, trycker ner sig själv, tycker illa om sig själv. Nu blir jag, nu blir du påmind om att Gud ser dig ren. I folkbibeln hade de översatt med följande ord: 

 

heliga, fläckfria och oförvitliga

 

Vila i att Gud ser på dig med kärlek!

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards