Alla inlägg den 8 juli 2009

Av Ulrika - 8 juli 2009 16:49


Idag kom att tänka på hur vi kan vara så upptagna

när jag läste i Luk.14:15-24 Upptagna av saker som

kanske inte är så viktiga. 


Om du har en Bibel kan du gärna läsa verserna. 

Jesus berättar en liknelse om en fest. En tjänare 

blev ombedd att bjuda in, men alla var så upptagna. 

De hade inte tid. 


Jag vet att jag själv lätt blir upptagen av att göra 

saker som inte är så viktiga kanske. 


PS. Det är viktigt att bry sig om varandra och idag

gjorde jag till och med en liten extra utflykt för att

jag vill visa omtanke. Det var ett sätt att bli lite upptagen

på... men bra upptagen. 


Så idag när jag läste blev jag påmind om prioriteringar.

Jag kan ju inte göra ALLT. Det är mer betydelsefullt

att göra få saker BRA tror jag.


Du kan inte göra ALLT. Slappna av. Blev glad igår 

när jag läste om någon som sett på film istället för

att städa. Det tycker jag lät härligt. 


Jag tror att vi som människor inte är tänkta att 

stressa runt med alla möjliga saker. Vi får vila och 

vara upptagna av bra saker. 


Och då tänker jag så klart mycket på Gud.

Gud är bra att vara upptagen på tänker jag.


Oj... det blev ovanligt långt. Önskar dig och mig

tid tillsammans med Gud. Och med dina kära.


Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards