Alla inlägg den 4 mars 2009

Av Ulrika - 4 mars 2009 16:20

Vi pratade om ärlighet förut.

"Ärthjärna" är det fulaste jag kan säga om någon,

men om personen stod framför mig skulle jag nog

inte säga det heller.


Det kan på något sätt såra mer med tysthet tänker jag.

Hittade ett citat med de tankarna.


"Såra mig hellre med sanningen
än gör mig lycklig med en lögn.
Sanningen sårar en kort stund
lögnen hela livet"


Vad jag önskar att vi ska va ärliga mot varandra,

och jag tror att vi mår bättre av det också.


Gud vill att vi ska må bra. Han vill troligen ärlighet då.


Lyssna gärna på Carola som sjunger om vänner.


Sanna vänner har man kvar när de andra har gått
Sanna vänner kan man alltid lita på
När du kom behövde jag en vän
Sanna vänner kommer alltid igen

Alla måste ha nån att kunna lita på, det är så
Och en trofast vän är mera värd än guld
Jag vet, vänner prövas genom tidens gång
Sviker aldrig fast din väg är lång
Finns där vid din sida när vågorna slår
Håller det de lovar, det är vänner som består

Sanna vänner har man kvar när de andra har gått
Sanna vänner kan man alltid lita på
När du kom behövde jag en vän
Sanna vänner kommer alltid igen

Jag har fått en vän som jag kan lita på
I den mörkaste natt så finns han alltid där
Mina tårar har han torkat bort
Och tillsammans har vi skrattat gott
Han finns där vid din sida när stormarna går
Ger mig mod att står för det jag alltid har trott på

Sanna vänner har man kvar när de andra har gått
Sanna vänner kan man alltid lita på
Dimman lägger sig och de står kvar
Sanna vänner är det bästa du har

Sanna vänner har man kvar när de andra har gått
Sanna vänner kan man alltid lita på
När du kom behövde jag en vän
Sanna vänner kommer alltid igen

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards