Direktlänk till inlägg 7 oktober 2009

Så trött

Av Ulrika - 7 oktober 2009 17:51

Ingen bil tillgänglig - försök med ett annat klockslag


Skulle beställa färdtjänst för i kväll.

Var väldigt trött, men skulle se när de sa

att jag skulle åka. Då stod det ovan.


Tror du att Gud på något sätt skyddar oss

när vi ilar fram fast vi egentligen inte orkar?


Det kändes lite så. Nu stannar jag hemma.

Har bakat både muffins och kastrullkaka. 

Det sätter sina spår.


Annika - det var den här sången jag tänkte på

en annan gång.



 
 
messan

messan

7 oktober 2009 18:51

Då ska jag lyssna på dig!
Fy, vad tråkigt att det inte fungerar med färdtjänsten för dig. Måste vara frustrerande på alla sätt vis och kräva planering in i minsta detalj. Hoppas det blir bättre för dig!
Kvällskram

http://www.jagochminms.blogspot.com

 
Ingen bild

Ulle

7 oktober 2009 19:46

Tack snälla söta rara du!

 
Ingen bild

ivarjeandetag

7 oktober 2009 21:25

Uppmuntran?!
Livgivande ande kom och var nära mig och se mig där jag nu är. Se de sår som fortfarande blöder så snart vinden stryker förbi. Känn den smärta det orsakar, den kamp det skapar där jag sluter mig inom mig själv för att härbärgera smärtan. Se mig nu och möt mig där jag är. Ge mig mod att komma vidare. Hjälp mig att inte stänga igen för smärtan. Hjälp mig att möta smärtan med utbredda vingar där du får bli min sköld så jag själv kan gå fri. Du tar dig an kampen så jag själv får kraften att gå vidare. Jag behöver inte stå där och ta skydd –du tar det åt mig! Du har själv tagit på dig all världens synder. Du lägger dig i min väg så jag oskadd kan ta mig över det bråddjup som vill breda ut sig framför mig. Du har själv sagt: jag är vägen sanningen och livet… tro på mig…

 
Ingen bild

Ulle

7 oktober 2009 22:05

Tack ivarjeandetag!

 
Ingen bild

radioannika

8 oktober 2009 16:25

Nja, inte min favorit presis. Men lyssna på "det finns en källa med Mikael J och Annika B och "Lugna Hamn" med teofil engström. Det är mina favoriter i Minns du sången. Speciellt körens engagemang. :-)

 
Ingen bild

radioannika

8 oktober 2009 16:30

Sen gillar jag "Vi reser hem" för att det är sån fart och glädje! Järnet alltså!

 
messan

messan

9 oktober 2009 10:56

Jag får nästan aldrig feber...får jag lite blir jag så sjuk. Jag funderar vidare.
Önskar dig en skön helg!
Kramar messan

http://www.jagochminms.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika - Onsdag 24 april 15:54

Hej!   Jag skrev ju en bok. Lite godis - en andaktsbok från mig till dig. En jättefin bok. En bok värd att äga. Har nu under ett halvår sålt den via https://www.litenupplaga.se/ men efter fredag 26/4 kommer den troligen inte finnas där längre.  ...

Av Ulrika - Tisdag 2 april 16:45

Idag läste jag en text i Femte Mosebok. Där fick vi läsa om att  Mose inte fick se det utlovade landet. Han fick inte se det som han så länge kämpat för.   Visst känns det ganska sorgligt att läsa texten, men på samma gång beskriver den lite ...

Av Ulrika - Måndag 1 april 15:13

Ja, jag vet att jag inte skriver här så ofta. Dels beror det ju på  arbetet med boken Lite godis en andaktsbok från mig till dig.    Den har funnits ett tag nu. När april är slut kan den inte köpas via nätet längre. Om du skulle köpa den bör...

Av Ulrika - 22 december 2023 13:56

Hej ni bästa!   Sist jag var här berättade jag om att texten fanns, men nu började arbetet med att sätta ihop.   Recito hjälpte mig i arbetet och den färdiga boken har funnits ett tag. Nu vill jag gärna visa för er. Kanske finns det någon ...

Av Ulrika - 10 juni 2023 17:25


    Ja den bilden kunde jag ta igår. Den visar på hur många ord jag skrivit.   Nu börjar arbetet med att sätta ihop dem till en bok.   Spännande. Roligt. Nervöst. ...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards