Direktlänk till inlägg 7 juni 2009

Vi behöver varandra

Av Ulrika - 7 juni 2009 18:52

Lägger in en bild på en sten som
min älskade mamma hittade på Öland
för några år sedan. Den är delad i tre delar.
Det var i början av min och Mysings relation,
och vet du vad?! - jag ville så gärna hitta just
en sådan. Och så gjorde mamma det! Den är liksom
en bild för mig på att jag, Mysing och Gud hör ihop.
Så det vill jag gärna uppmuntra dig som är kristen
och lever i en relation – glöm inte Gud.

Blev förresten inspirerad att visa min sten
när jag såg Messans inlägg idag.

Det var det första. Lev tillsammans med Gud!

Ibland är man ju så trött bara.
Hur ska man göra då?
Här är en tanke att ta med sig

Tack Gud,
att det inte är vi
som håller i Dig
utan Du som håller i oss.


Du märker nog att jag är virrig nu.

Vad ska sägas? *ler* Vi behöver varandra.

Och Gud bär oss hela tiden.


En barnsång:

Jag behöver dig och du behöver mig

vi behöver alla varandra

Alla har nånting att komma med ibland

att räcka fram en hjälpande hand.


Vi är lika värdefulla du och jag

Herren har ju gjort oss till de vi ska va


Jag skriver: Det är en fortsättning tror jag.

Kommer inte på den just nu.

 
 
Annelie

Annelie

7 juni 2009 19:18

Kände mig manad att titta in till dig.

Det var bla detta jag behövde höra...tror jag. Gemenskap med andra i tron. Och att bara ta emot vad Gud ger.

Tack, Kram

Annelie

http://underforvandling.blogspot.com

 
Annelie

Annelie

7 juni 2009 19:31

Länkar till dig i mitt inlägg :) och lägger dig i min lista...ok?

Guds frid.

http://underforvandling.blogspot.com

 
messan

messan

7 juni 2009 20:06

Sjävklart får du länka mig.
Vilken underbar sten du visade. Tänk att det finns så myckert vackert i vår natur.
Må så gott!
Kram

http://www.jagochminms.blogspot.com

 
Ingen bild

Ulle

7 juni 2009 20:52

Annelie. Jag kände på något sätt att jag skulle klicka iväg inlägget. Att det var någon som kanske behövde höra. Vi har ett sånt värde och behöver varandra.
Messan. Så kul att få se vad du skriver.
Ja, jag gillar mina bloggvänner mycket.

 
Annelie

Annelie

7 juni 2009 21:59

Va bra att du klickade iväg inlägget! Det blev, tillsammans med en dröm jag hade inatt och en text i en bok, en hälsning direkt från Gud!! Härligt va?

Kram Annelie

http://underforvandling.blogspot.com

 
Ingen bild

Ulle

7 juni 2009 22:28

Ja, och det var så värdefullt för mig att få veta också. Tack!

 
Ingen bild

alex

7 oktober 2012 21:52

vad heter orginal sången?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika - Onsdag 24 april 15:54

Hej!   Jag skrev ju en bok. Lite godis - en andaktsbok från mig till dig. En jättefin bok. En bok värd att äga. Har nu under ett halvår sålt den via https://www.litenupplaga.se/ men efter fredag 26/4 kommer den troligen inte finnas där längre.  ...

Av Ulrika - Tisdag 2 april 16:45

Idag läste jag en text i Femte Mosebok. Där fick vi läsa om att  Mose inte fick se det utlovade landet. Han fick inte se det som han så länge kämpat för.   Visst känns det ganska sorgligt att läsa texten, men på samma gång beskriver den lite ...

Av Ulrika - Måndag 1 april 15:13

Ja, jag vet att jag inte skriver här så ofta. Dels beror det ju på  arbetet med boken Lite godis en andaktsbok från mig till dig.    Den har funnits ett tag nu. När april är slut kan den inte köpas via nätet längre. Om du skulle köpa den bör...

Av Ulrika - 22 december 2023 13:56

Hej ni bästa!   Sist jag var här berättade jag om att texten fanns, men nu började arbetet med att sätta ihop.   Recito hjälpte mig i arbetet och den färdiga boken har funnits ett tag. Nu vill jag gärna visa för er. Kanske finns det någon ...

Av Ulrika - 10 juni 2023 17:25


    Ja den bilden kunde jag ta igår. Den visar på hur många ord jag skrivit.   Nu börjar arbetet med att sätta ihop dem till en bok.   Spännande. Roligt. Nervöst. ...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards