Alla inlägg under maj 2009

Av Ulrika - 18 maj 2009 18:04

Du orkar mer än du tror kommer.

Titta gärna på detta först.

Av Ulrika - 17 maj 2009 16:27

Mysing kokade potatis idag. Fyra stycken.

Vet du vad?! Det blev en över. Och vi blev ju mätta.


Tänkte på detta med välsignelse. Långsökt kanske,

vet inte. Men jag tror i alla fall på en Gud som välsignar.

En Gud som ger gott.

Potatis. Och mycket annat. Kanske kan du vara med och ge

av välsignelse till någon?! Ringa, skicka ett kort, säga hej...

Du betyder så mycket!


I morgon väntar ett inlägg om att vi kan mer än vi tror.

Hoppas att jag ska kunna skriva det i alla fall.

Av Ulrika - 16 maj 2009 13:04

Skulle egentligen inte skriva idag.

Så hände det sig att jag satt och kollade lite ändå.

Hittade denna video. Du är så älskad av Gud!

Det vet du väl?! Han kommer aldrig att lämna dig.

Inte mig heller. Underbart! 

Nu ska jag och Mysing njuta av det vackra vädret tror jag!

Du är älskad.

Av Ulrika - 15 maj 2009 12:00

Skulle åka till sjukgymnastik idag,

men tänkte... vila är också bra.

Tänk att få unna sig att vila.

Jag önskar dig mycket av vila och Guds omsorg!

Av Ulrika - 14 maj 2009 11:11

Elva år. Så länge hade lapparna legat i min Bibel
utan att jag sett dem. Mysing menar att de varit där
och jag som inte är så snabb att se gömda saker såg
dem först igår. Jag kanske tänker att Gud på något sätt
gjorde lapparna synliga. Hur det än är betydde de mycket
för mig. Jag blev glad av att läsa. Bara titta på dem. Så värdefulla.

Var och en som fruktar Herren får veta vilken väg han ska välja.
Ps.25:12

Ni har inte utvalt mig, utan jag har utvalt er till att gå ut i världen och bära frukt.
Joh.15:16

Den ena vet jag säkert är från 4:e april 1998 (Joh).
Strax efter beskedet om MS. Jag blir nästintill lite
tårögd när jag läser och vet i vilken situation jag var.
Uppmuntrande på något sätt. Vi får aldrig sluta tro att
Gud kan använda det minsta lilla. Sluta aldrig tro på framtiden!


Läs gärna "Missa inte" om du vill.

Av Ulrika - 13 maj 2009 12:50

Gud känner dig. Gud vet allt om dig.

Du kan alltid vara trygg med Gud. 

Av Ulrika - 12 maj 2009 15:28

Idag var jag på sjukgymnastiken och tyckte
att jag svarade en gullig farbror lite väl hårt.
Jag sa ”jag vet” när han skulle förklara hur
cykeln fungerade. Men jag sa också ”tack i alla fall”. *ler*

Nja, det var kanske inte särskilt hårt
(och vi pratade en hel del efteråt också)
men jag tänkte på det där med vakt för tunga.
Ja, det står om det i Bibeln. Vi råkar ibland säga
såna konstiga saker. Ord som kan göra ont.
Då är en bön om att Gud ska sätta en vakt för ens tunga så bra.

HERRE, sätt en vakt för min mun, bevaka mina läppars dörr. (Ps 141:3)

Läs gärna en artikel om det också. Hittad på nätet.

I morse läste jag förresten från Luk.9:1-9

Vers 9!
Och Herodes ville gärna träffa Jesus.

Tänk att få ha den längtan. Då vet jag att Jesus är där.
Han vill träffa dig också. Du är välkommen!

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards