Direktlänk till inlägg 1 februari 2009

Kaffestunder

Av Ulrika - 1 februari 2009 16:22

Igår läste jag i en andaktsbok som jag
har fått av älskade pappa. Den heter
Kaffestunder och är skriven av
Max Lucado. Jag kan verkligen
rekommendera dig att försöka få tag på den.
Jag har skrivit in just den texten jag läste igår.
Där finns mycket sorg och kamp,
men där finns också tröst. Läs gärna!

Pappan som strävar framåt

"För en del av er har det varit en lång resa.

Väldigt lång och stormig. Vissa av er har

fått axla bördor som få av oss skulle klara av.

Du har sagt farväl till en livskamrat. Du har

blivit snuvad på dina drömmar.

Du har fått en kropp som inte kan hålla uppe

humöret. Du har en livskamrat som inte kan

tolerera din tro. Du har räkningar som är

högre än lönebeskeden och utmaningar som

är tyngre än din styrka.
Och du är trött.
Det är jobbigt för dig att se

affärsvärldens alla stormar.

Önskan att stanna och stiga av lockar dig.

Du vill fortsätta men vissa dagar känns vägen så lång.
Kan jag få uppmuntra dig? Gud sa aldrig att resan skulle

bli lätt men Han sa faktiskt att ankomsten skulle göra det

värt besväret.


Kom ihåg det här: Gud kanske inte gör det som du vill,

men Han kommer att göra det som är rätt... och bäst.

Det är Han som är framåtsträvandets far. Lita på Honom.

Han kommer att ta med dig hem. Och prövningarna under

vägen kommer att försvinna i festyran."

Åh om du och jag kunde förstå att Gud finns där för oss.
Han finns där i vår situation och Han bär oss.


Om du orkar får du gärna läsa en text som jag skrivit

som handlar om att Herren är vår Herde. Den finns här.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika - Onsdag 24 april 15:54

Hej!   Jag skrev ju en bok. Lite godis - en andaktsbok från mig till dig. En jättefin bok. En bok värd att äga. Har nu under ett halvår sålt den via https://www.litenupplaga.se/ men efter fredag 26/4 kommer den troligen inte finnas där längre.  ...

Av Ulrika - Tisdag 2 april 16:45

Idag läste jag en text i Femte Mosebok. Där fick vi läsa om att  Mose inte fick se det utlovade landet. Han fick inte se det som han så länge kämpat för.   Visst känns det ganska sorgligt att läsa texten, men på samma gång beskriver den lite ...

Av Ulrika - Måndag 1 april 15:13

Ja, jag vet att jag inte skriver här så ofta. Dels beror det ju på  arbetet med boken Lite godis en andaktsbok från mig till dig.    Den har funnits ett tag nu. När april är slut kan den inte köpas via nätet längre. Om du skulle köpa den bör...

Av Ulrika - 22 december 2023 13:56

Hej ni bästa!   Sist jag var här berättade jag om att texten fanns, men nu började arbetet med att sätta ihop.   Recito hjälpte mig i arbetet och den färdiga boken har funnits ett tag. Nu vill jag gärna visa för er. Kanske finns det någon ...

Av Ulrika - 10 juni 2023 17:25


    Ja den bilden kunde jag ta igår. Den visar på hur många ord jag skrivit.   Nu börjar arbetet med att sätta ihop dem till en bok.   Spännande. Roligt. Nervöst. ...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards