Direktlänk till inlägg 3 juli 2012

Försök så mycket det går att hålla fast vid Guds ord.

Av Ulrika - 3 juli 2012 17:39

Så mycket fastare står nu det profetiska ordet för oss,
och ni gör rätt i att hålla er till det som till ett ljus som
lyser på en mörk plats, tills dagen gryr och morgonstjärnan
går upp i era hjärtan

2 Pet.1:19

 

Ni gör rätt.

 

Vad var det man gjorde som var rätt?

 

Rätt i att hålla sig fast vid det profetiska ordet.
Vid det som vi kan läsa om i Bibeln. Ord vi hört tänker jag på.
Löften vi fått. Löften du fått. Jag fått. Försök det allra bästa du
kan att hålla fast vid det.

 

 

 
 
Ulrika

Ulrika

4 juli 2012 18:52

Hej och tack för din hälsning i min blogg. :) Det har varit en mycket omtumlande vår/försommar och jag har inte orkat skriva något om det i bloggen. Allt är bra med lilla familjen utom att Noah hade en tuff period med förkylning, vattkoppor och sedan öroninflammation. Levi växer så det knakar. Men tyvärr blev min pappa sjuk alldeles innan jag åkte in på BB. Han fick en infektion som han visserligen tillfrisknade från med antibiotika men hans dåliga hjärta tog mycket stryk och orkade inte pumpa ordentligt så han blev förvirrad och mycket svag fysiskt. Tyvärr återhämtade han sig aldrig och efter några jobbiga veckor gav hjärtat upp och han dog i sömnen. Så det har varit mycket känslor upp och ner och jag har fortfarande svårt att förstå att han är borta. Ibland kommer sorgen över mig. När vi var hemma på landet var det som om man väntade sig att han skulle komma smygande och säga hej när som helst. Visst var han gammal och hade haft problem med hjärtat i många år men det är ju aldrig lätt ändå. Jag är så glad att jag har barnen som liksom kör på som vanligt och tvingar en till aktivitet samt bjuder på många skratt. :) Har känt av mina ångestproblem lite mer i.o.m allt som hänt men jag tar mig framåt. Ibland känns det dock lite trögt men försöker att inte döma mig för hårt. Tack för att du tänker på mig ibland och hoppas du får ha en fantastisk sommar! <3

http://ulrikamakinglemonade.blogspot.com

Ulrika

4 juli 2012 19:06

Och sen läste jag det här. Tack för delande. Och förtroende som det är. Skönt du har barnen, ja, som hjälper att gå vidare ungefär. Hade nog inte koll på att andra hette Levi, mitt kusinbarn heter det också. Det är ett vackert namn. Noah också! Och Ulrika - du vet väl att det betyder "den av arvegods mäktiga!? Tänker på mig och Gud. dig och Gud - mäktig med Gud. :)
Fin sommar önskar jag ännu mer nu!

 
Ulrika

Ulrika

4 juli 2012 18:53

Och grattis på namnsdagen tillbaka så klart. :)

http://ulrikamakinglemonade.blogspot.com

Ulrika

4 juli 2012 18:59

Ja tack! Skönt höra du finns där.

 
Ulrika

Ulrika

4 juli 2012 19:17

Haha ja men just ja - "är det sant att Jesus är min broder - är det sant att arvet hör mig till" et.c Just det arvet har jag faktiskt aldrig kommit på att koppla ihop med mitt namn. Smart. :)

http://ulrikamakinglemonade.blogspot.com

Ulrika

4 juli 2012 21:56

Ja det kan vi tänka på. Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika - Onsdag 24 april 15:54

Hej!   Jag skrev ju en bok. Lite godis - en andaktsbok från mig till dig. En jättefin bok. En bok värd att äga. Har nu under ett halvår sålt den via https://www.litenupplaga.se/ men efter fredag 26/4 kommer den troligen inte finnas där längre.  ...

Av Ulrika - Tisdag 2 april 16:45

Idag läste jag en text i Femte Mosebok. Där fick vi läsa om att  Mose inte fick se det utlovade landet. Han fick inte se det som han så länge kämpat för.   Visst känns det ganska sorgligt att läsa texten, men på samma gång beskriver den lite ...

Av Ulrika - Måndag 1 april 15:13

Ja, jag vet att jag inte skriver här så ofta. Dels beror det ju på  arbetet med boken Lite godis en andaktsbok från mig till dig.    Den har funnits ett tag nu. När april är slut kan den inte köpas via nätet längre. Om du skulle köpa den bör...

Av Ulrika - 22 december 2023 13:56

Hej ni bästa!   Sist jag var här berättade jag om att texten fanns, men nu började arbetet med att sätta ihop.   Recito hjälpte mig i arbetet och den färdiga boken har funnits ett tag. Nu vill jag gärna visa för er. Kanske finns det någon ...

Av Ulrika - 10 juni 2023 17:25


    Ja den bilden kunde jag ta igår. Den visar på hur många ord jag skrivit.   Nu börjar arbetet med att sätta ihop dem till en bok.   Spännande. Roligt. Nervöst. ...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards